Wednesday, August 19, 2009

SENAM SENI "1 MALAYSIA" MENYAHUT SERUAN PEMBENTUKAN BUDAYA BANGSA MALAYSIA

16 Ogos, 2009 (Ahad) Jam 03.30 petang bertempat Di Taman Kenari sekali lagi dengan Kerjasama Jabatan Hal Ehwal Khas (JASA) Sabah, Bahagian Sandakan dan Rukun Tetangga Taman Kenari, Puteri Libaran berjaya melaksanakan Program Kibar Jalur Gemilang (Warga Ceria). Walaupun penat pagi tadi menyerahkan jalur gemilang belum reda, tapi semangat masih berkobar-kobar meneruskan usaha mengimarahkan bulan kemerdekaan.

Hari ni, kesempatan yang paling baik, kerana minggu depan umat Islam di seluruh dunia akan menyambut bulan Ramadhan yang mulia.

Program ini bukan saja memberi kesempatan untuk kami bersama Ahli Parlimen Libaran, Yb. Datuk Juslie KK Ajirol bergotong-royong memasang bendera dari rumah ke rumah malah, hari itu juga kami berkesempatan mempelajari Senam Seni "1 Malaysia" dengan moto 'sehat ala Malaysia' Senam seni ini benar-benar baik untuk dipraktikkan untuk menjamin kesihatan yang berpanjangan.

Bukan saja gerakan yang baik tetapi alunan muzik mengabungkan semua budaya di Malaysia mampu menjadikan senaman ini milik semua kaum di Malaysia. selaras dengan konsep "1 Malaysia" untuk membentuk sebuah Bangsa Malaysia.

Ceria: Ketua Pemuda UMNO Libaran, Pemangku Pengarah JASA melihat Yb. Datuk Juslie KK Ajirol mengikat Jalur Gemilang di Kediaman Penduduk Taman Kenari
Rt Taman Kenari Menyambut Ketibaan Yb. dengan kibaran Jalur Gemilang

Pengerusi RT Taman Kenari Menyatakan Sesuatu kepada Yb
Tq Yb! itulah kata penduduk dari suku kaum Cina ni,
Bila Yb turun Padang siap Ikat lagi Jalur Gemilang di Pagar Rumah



Senam Seni "1 Malaysia" menyehatkan minda dan fizikal

Tq kepada RT Taman Kenari...

No comments:

Post a Comment

ADA KOMEN?